Panikattacker?

Läste nyss i Saras blogg, om panikattacker. Det är kanske något sånt jag har börjat få... Jag vet inte?

Snodde symptomlistan från Sara, jag har i stort sett haft allihopa...;

x   Ökande subjektiv anspänning 

x   Bröstsmärta eller obehag, hjärtklappning, "bultande hjärta", takykardi

x   Svettningar, frossa, värmevallningar 

x   Darrningar, skakningar 

x   Kvävningskänsla eller andningsvårigheter 

x   Illamående, "fjärilar" eller orolig mage 

x   Yrsel, svimningskänsla 

x   Overklighetskänslor 

x   Domningskänslor

x   Rädsla att dö, förlora kontrollen eller "bli galen"

I tisdags när Stefan bara drog, mådde jag så otroligt dåligt. Då hade jag en rejäl panikattack. Det var nog bland det läskigaste och jobbigaste jag varit med om. Men det skiter väl han i..? Bara han får spendera tid med Zabina så spelar det ingen roll om jag dör samma dag som jag föddes. Hah! Det skulle väl bara vara en gnutta lättare för honom att komma ihåg datumet. Eller, nej. Han skulle ändå glömma bort det. Så mycket är man ju värd.

Ursäkta. Men just nu är jag så sårad att jag är asförbannad! Sorry.


Kommentarer
Postat av: Saja

Men. :(
Avskyr det där. Försök kämpa vidare, det är sjukt svårt men jag finns här. Panikattacker önskar man inte ens värsta fiende. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback