Solen gör min dag.

Mhm. Snackade med samhällsläraren idag, och det känns rätt okey. Ska göra en sak i taget nu, och sen har vi en massa resurstid den sista månaden. Då borde jag hinna göra klart allt jag inte gjort. Sedan pratade jag med Patrik också, och det kanske inte är helt kört med projektarbetet. Ska snacka med Manne, och se vad han säger. Men om det redan är halvt kört så kommer jag be om ett IG, så att jag kan göra om kursen gratis senare. Vi får se. Det känns i alla fall lite skönare att ha snackat med Filip och Patrik.

Dagen var rätt okey idag faktiskt. Först och främst så var fysiklektionen asrolig igen. Haha, det är bara för att vi är en rolig klass. Mycket skämt blir det, som höjer stämningen på tråkiga lektioner. Alltid bra och uppiggande. I alla fall, jag var väldigt trött idag på fysiken, så det kanske bara var jag som reagerade på hur just det här lät... Men Patrik skulle förklara något som vi inte riktigt fattade.

Han håller upp händerna och demonstrerar;
"Föreställ er två små kulor, två bollar..."
Ehh... (redan där började mina tankar vandra iväg...)
"...och däremellan är det en spänningskälla..."
Haha... (och där vandrade de iväg ännu mer...)
Folk skrattade och det blev allmänt pratigt, så jag hörde inte riktigt vad han sa... Sen hörde jag;
"...och kommer ut ur apparaten, det liksom strålar ut. Och det kan man äta."

HAHAHA, wtf säger han liksom? Grejen är att jag inte ens vet vad han förklarade för mina tankar var någon heelt annanstans..! Haha. Men det har med fysik att göra, det han förklarade. I promise. Jag hoppas det i alla fall.

Efter skolan åkte jag och Niclas ner till Södertälje centrum och gick omkring lite. Det var riktigt skönt att komma ut och bara vara lite. I det varma fina vädret. Älskar att solen börjar komma tillbaka! Jag blir så mycket gladare av den. Otroligt. Det var riktigt mysigt att gå runt med älsklingen också, för sådär går vi inte tillräckligt ofta tycker jag.

Kommentarer
Postat av: OSKAR O

Vill du läsa och se filmer från USAs och några av världens farligaste ghetton?
Titta då in i min blogg!
Sov gött, dröm sött och dött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback