Otursdag?

Haha, måste bara nämna gårdagen.

Jag och Niclas åkte iväg för att köpa Dubble Layer-dvd;er på Elgiganten borta vid Moraberg. Vi tog bussen, och kom fram runt 18;00, men vi visste inte när bussen tillbaka gick så vi frågade busschauffören på väg av bussen. Han sa att han skulle stå där i 17 minuter och sen åka. Så vi tänkte att det borde vi hinna, det är ju trots allt bara några hundra meter till affärerna.

Så vandrade vi iväg, skyndade oss ganska mycket i alla fall. Kom in på Elgiganten, stod i en liten kö för att få veta att de dvd;erna var slut. Jag köpte batterier för 50 spänn till min miniräknare som laddade ur när jag hade prov (suck - big time). Gick vidare till OnOff och hittade bara 10-pack dvd;er för ca 350 spänn... Det hade vi verkligen inte råd med, för vi hade ju bara 200 spänn för resten av månaden! Så vi gick vidare till Rusta för att kolla om de hade några, men det hade de självklart inte. Det fanns däremot batterier för 20 spänn! (SUCK! hade alltså kunnat spara 30 spänn om jag köpt där istället).

Sen gick vi till sist till Siba, och där hade de 5-pack Dubble Layer-dvd;er för 119 spänn. Vi slog till eftersom vi lessnat på att leta. Sen sprang vi tillbaka till bussen, men vi måste precis ha missat den. JÄVLA SKIT! Nästa skulle gå om 20 minuter. Niclas kom på att vi kunde försöka lämna tillbaka batterierna, men jag hade vikt förpackningen så jag trodde inte att det skulle gå... Men värt ett försök; så vi gick tillbaka till Elgiganten.

Fick stå i en aslång varm kö i drygt 5 minuter, för att få reda på att vi egentligen skulle gått till kassan för "Byten, återköp, osv". Så vi gick dit och fick vi stå där i några minuter. Lämnade in batterierna och fick något skrivet på kvittot, för att sedan gå tillbaka till den normala kassan igen och stå i den varma kön.

När jag tillslut fått tillbaka pengarna sprang vi fort som fan in på Rusta och köpte batterierna för 20 spänn, och sedan vidare till bussen som precis skulle gå. Vid Södertälje centrum missade vi bussen hem med ett fåtal sekunder, och fick vänta en halvtimme på nästa. Så vi tog en varsin cheeseburgare och paj på Donken under tiden, för de där 30 kronorna plus en tia. Haha, det tyckte jag var mer värt.

Fyfan vad jag var irriterad på allt igår. Vi hade inte något vidare flyt kan man ju säga.


Kommentarer
Postat av: Niclas

Fy fan, de va mkt spring.. men tyckte de va mysigt att komma iväg med dig

2008-02-12 @ 23:01:16
Postat av: Nat.

Ja, det var förjävligt med oturen, men det var ändå kul på något ironiskt sätt. Haha! Vi som trodde vi skulle få gå hem xD Det var underbart att vara ute med dig :)

Postat av: Stefan

Dual-Layer inte dubbel ;)

2008-02-13 @ 14:26:52
Postat av: Nat.

Det står dubble på, tänkte jag säga men nu såg jag att det står Double Layer ;) Så båda har fel? (A)

2008-02-13 @ 15:55:32
URL: http://naathaliie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback