Julen.

Julen var mysig och spenderades som sagt i en stuga i skogen tillsammans med Niclas, Pajen, Helene och Göran. Den ligger någonstans i närheten av Köping tror jag, vilket Niclas hade jätteroligt över när vi åkte igenom där. "Var bor du? I en annan del av köping!" Haha, vad ska man säga? ;)

Vi kom dit rätt sent den 23e, och åt lite julskinka innan vi hoppade i säng. Niclas och mitt rum var verkligen fint! Hela huset var otroligt fräscht och hade snygg inredning! Så skulle jag kunna bo, säger jag bara. "Vårt" sovrum kändes nästan som ett lyxigt hotellrum ;)

Julaftonen var väl inte så speciell egentligen, men den var mysig och vi tittade på Kalle Anka, och åt gott så klart. Sen hade vi ett par julklappar att öppna, och jag fick presentkort, pengar och en parfym som jag bara älskar! Den luktar typ melon, jättefräscht! Mjau ;) Jag går runt och luktar på mig själv hela tiden, haha! Niclas glömde min julklapp hemma (haha, visst är det typiskt honom?), så den fick jag när jag kom hem: en spikmatta! :)


Två skogsmullar ute i skogen, som båda är sick and tired of granar ;)

På juldagen åkte vi iväg på en bilpromenad till en sjö några kilometer bort. Där hade vi snöbollskrig där man var med antingen frivilligt eller ofrivilligt, som till exempel Niclas. ;) När vi sen skulle åka tillbaka märkte vi att biljäveln hade fastnat! Vi kom ingenstans, utan grävde bara ner bilen ännu mer när vi försöktet köra. Jag var optimistisk och hade värsta idéerna på hur vi skulle kunna lösa det, men alla andra bara stod där och gav upp på en gång. Snacka om att jag blev arg och irriterad! Jag hatar när man bara ger upp och är negativ. Usch usch usch! De tvingade mig att gå ifrån bilen med dem för att promenera hela vägen tillbaka i en halv snöstorm! Det började dessutom bli mörkt så vi fick använda våra mobiler som ficklampor. Och det kokade verkligen i mig minst halva vägen tillbaka.

 

Sedan blev det bastu-time! Jag och Helene började, och vi sprang ut helt näck och gjorde snöänglar mitt i allt! Haha, det var verkligen jätteroligt! Killarna tyckte att vi var knäppa, men jag anser att det bara är de som är tråkiga. ;)

Bilen fick en granne hjälpa till att hämta med en traktor. Och dagen efter hade biljäveln fastnat igen, märkte vi när vi skulle åka på roadtrip hem till Nettan. Precis när vi står där och försöker putta upp bilen mha gummimatta under däcken så kommer grannen förbi på ett par skidor. "Jaså, ni har fastnat igen!" Haha, pinsamt värre! Men vi lyckades fixa det själva den gången, så snart bar vi iväg på roadtripen.

På söndagen åkte vi återigen mot betongen och civilisationen. Jag har varit hos Niclas hela veckan, och vi var bland annat ute och åkte tefat och skjärtlapp i backen! Haha, det gjorde asont för snön var så jävla hård!

Nyåret firas hos Nicke! :D


Gott nytt år allihopa!


Kommentarer
Postat av: Gunilla i Luckan

Gott nytt år gumman! Hur mår du?

Kram!

Postat av: Nat.

Det går sakta framåt, men jag mår helt okey. Ibland sämre, ibland bättre. Själv då? Hoppas att allt är bra med dig!

Kram!

2010-01-20 @ 13:32:51
URL: http://naathaliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback