Snart kommer vändpunkten...

Jag har inte tagit tabletterna ännu. Åt två mackor för en liten stund sen, så väntar lite. Är rädd för att jag ska kräkas upp skiten... Men det kanske inte är någon risk egentligen. Illamående är en biverkning, men det kanske inte kommer på en gång när man stoppar i sig tabletterna. I don't know. Yet.
.
Om jag ska vara ärlig så är jag jävligt nervös för att trycka ner de där tabletterna ner i min mage. Det är liksom ett stort steg. En väldigt stor vändpunkt i mitt liv. Om behandlingen nu fungerar, det vill säga...
.
Jag ska äta cellgifter i 3 månader, eftersom att det kan ta så lång tid innan man märker resultat. Och om behandlingen hjälper kommer jag att få äta dessa tabletter i flera år! Varannan vecka måste jag lämna blodprover så att de märker om mina levervärden skulle gå helt åt skogen... Och goodbye till alkoholen! Man får absolut inte dricka när man äter de här medicinerna. Yey, ingen dricka för mig på varken jul eller nyår. Och eventuellt ingen dricka på flera år! Nykterist - javisst?... Avis?
.
Nej, snart ska jag svälja de där 6 tabletterna och inleda mitt förhoppningsvis nya liv. För att underlätta för levern så ska jag ta några receptbelagda vitamintabletter imorgon och i övermorgon. Och nästa fredag blir det dags för 6 nya cellgiftstabletter. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback