Mitt nya äventyr.

Håll i er... Jag är på Malta, och flyttar hit den 1 februari! Helt otroligt. Allt har gått så otroligt snabbt, och jag kan knappt förstå att det är sant själv. Känns som en dröm, rent ut sagt.

Det började med att Danilio fick ett jobberbjudande att flyttas till samma företag fast på Malta. Men han var lite osäker på om han skulle tacka ja, för han ville inte riktigt flytta ner ensam. Det började mest som ett skämt, att jag skulle följa med om han fixade ett jobb till mig. Sedan fick han hjälp av kollegor, som skickade mitt CV till sina kontakter, och så sattes allt i rullning. Inom loppet av någon vecka skrev han på kontraktet, våra flygbiljetter blev bokade och nu är vi här nere!


Vi kom ner igårkväll, bor på ett 5-stjärnigt SPA-hotell - riktigt lyxigt - och jag bara älskar den här ön! Visst, alla kör som riktiga galningar (speciellt taxi-chaufförerna, vilket vi fick uppleva när vi åkte från flygplatsen till hotellet...), plus att det är vänstertrafik, men i övrigt kan jag inte klaga. Det är lite mer förfallna hus och det kanske ser lite "ghetto"-aktigt ut, men jag tycker det är riktigt mysigt ändå. Lite gammaldags med små gränder och gator som går upp och ner. Inget Ica, eller Willys direkt, utan det är mest små butiker med olika råvaror. Slaktare, fiskhandlare, grönsaksstånd, osv. Jättemysigt! Har dock sett ett supermarket, och ett ganska stort Lidl.

Sen är det klimatet då då. Är lite över 20 grader ute nu, och solen skiner. Det fläktar lite skönt från havet (ön är ju väldigt liten - ungefär 1,5 mil i bredd, och kanske 3 mil i höjd!)... Sen är det dock mycket högre luftfuktighet här än i Sverige, men det vänjer man sig vid. Galet härligt, och jag känner redan nu att solen gör mig gladare, piggare och vinterdepressionen avtar. :)

Idag har vi fart runt med Francesca på lägenhetsvisningar, och vi hittade verkligen ett riktigt guldkorn! Helt otroligt snyggt! Vi skriver på kontraktet klockan 16.00, så nu ska vi vandra ditåt.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback