Dålig stil.

Amensnälla. Man kan faktist städa och plocka undan efter sig. Speciellt i den här situationen.

Stefan var här lite snabbt idag med sin pappa för att hämta hans saker. Datorn, skrvbordet, diskmaskinen, plasmatvn, hans kläder plus lite andra småsaker. Men ofta han inte ens städar inne i datorrummet? Vi skulle egentligen städat hela huset tillsammans. Men jag och pappa städade hela huset själva, förutom inne i datorrummet för att det var fullt med Stefans saker där. Nu när Stefan har tagit med sig i stort sett allt där inne så kan han väl i alla fall dammsuga?! Men nej. I söndags så sa han till och med att han skulle städa där inne. Men det gjorde han ju inte.

Åh. Äckligt i datorrummet. Plus att de inte ens torkade av diskbänken i köket där diskmaskinen stått! Det var riktigt grose därunder. Ska jag behöva städa undan det också? Saker de hade flyttat hade de inte ställt tillbaka heller. Som min lilla tv. Den stod ovanpå en dvdspelare (som var Stefans) på ett nattduksbord. Så de hade lagt tvn i min säng och tagit dvdn, men inte fan kunde de ställa tillbaka tvn igen? Det är väl en så lätt sak? Sen hade de haft ner ett ljus på golvet också. Men det tog de inte heller upp. Och hade tagit ut verktygslådan från klädkammaren och öppnat den mitt på golvet i hallen. Och där står den kvar. Det är också hur lätt som helst att plocka undan. Men de bor ju inte här.

Liksom. Det är jag som ska bo här. Han skulle hämta sina saker, och städa efter sig. Hur kan det då se värre ut när de har åkt än när de kom? Det är märkligt tycker jag. Dålig stil. Dessutom, när jag tänkte fråga om städningen så drog Stefan bara ner för att hans pappa var nere vid bilen. Då hade han tydligen bråttom, fast han skulle hämta de sista sakerna och hans pappa inte hade en aning om hur lång tid det skulle ta. Då kan man väl lyssna en sekund? Det kunde inte Stefan i alla fall. Stängde dörren i ansiktet på mig nästan. Mitt i en av mina meningar. Sen skickar han ett sms nu på kvällen. "Jag glömde fjärrkontrollen till tven, kommer förbi imorn och hämtar den. Nu ska jag sova. Godnatt"

Happ. Han hade bytt låset i alla fall. Det är jag tacksam för, eftersom man knappt fick in nyckeln förut. Tänk positivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback