Klarhet.

Alltså, nu är det så här. Det här är min blogg, och det är givetvis min version av mitt liv. Jag kan inte veta någon annans version. Speciellt när den personen inte pratar med en om det. Då blir det extra svårt.

Sen är det ju så också att man kanske inte tänker på vissa detaljer i vissa situationer. Som när man är arg. Eller ledsen. Och när det precis har hänt något väldigt chockerande och något som är jättesvårt att ta in, och man skriver direkt efter det, så är det väl klart att det ser ut på ett visst sätt. Man kanske skriver ut saker utan att tänka efter. Saker som kanske är privata. Eller så har man övertolkat någon sak, som andra då anser att man överdrivit. Men man bryr sig inte just när man skriver. Och om någon stör sig så ber jag så hemskt mycket om ursäkt om jag har sagt för mycket.

Men anledningen till att jag har den här bloggen är faktist att jag ska skriva av mig när jag mår dåligt. För att allt inte ska snurra i mitt huvud. Så att jag ska orka leva. Och slippa bära på allt. Så att jag får ordning på vad som händer i mitt liv. Jag kan se det framför mig klarare. Och när jag skrivit ner saker som har hänt så kan jag lättare gå vidare.
 
Så att skriva om mitt liv är precis det jag gör. Ursäkta då om vissa saker kommer fram på ett visst sätt. Men det är min version. Min blogg. Och jag tycker att folk får tro vad de vill. Det är upp till dem. Men det här är mina känslor, mina tolkningar.

Det är inte precis min mening att försöka lura folk, eller få andra att tycka på ett visst sätt. Och speciellt inte att såra någon eller få någon att må dåligt. Det är mina tankar, helt enkelt, och ingen är perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback