All tid är guld värd.

Det blir inte av att vara funktionär imorgon. Det skulle förstöra min tidsplanering helt och hållet. Jag fick veta tiderna idag, och jag skulle tydligen vara där kl.08.00 - 18.00 imorgon.. Det betyder att jag skulle åka hemifrån klockan sex på morgonen, och sedan komma hem klockan åtta på kvällen. Det är 14 timmar! Och för det skulle jag få 250 kronor. Sedan på lördag skulle jag jobba kl.07.00 - 16.00, och det är ju inte mycket bättre det! För samma summa. Sammanlagt skulle jag få 500 kr för båda dagarna, och det är det absolut inte värt i mina ögon.

Jag hade räknat med att jobba från kanske kl.10.00-16.00, alltså ca 6 timmar om dagen... Det är nästan hälften av vad jag skulle ha gjort egentligen... Fatta hur mycket pluggtid jag skulle förlora! Det går ju inte alls. Som tur är så förstår min käre far det, och han är ordförande i vår klubb, så jag kan backa ur... Det är bara att hoppas på att de klarar sig med en mindre.

Det finns ju inte ens en sannnorlikhet som en droppe i havet, på att det skulle vara värt det. Jag skulle bara gå minus på det. Två hela pluggdagar tjänar jag på att inte vara med. Det är så enormt mycket mer värt än 500 spänn, speciellt när jag sitter i den här situationen. Imorgon har vi dessutom inga lektioner i skolan, vilket bara ger ännu mer tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback