Första snödyket.

Yep yep yep... Då har jag varit ute och rullat i halvmetersnön då.

Zack hade sprungit ut i skogen... Fått upp ett spår efter en hare eller något liknande. Så jag fick leta lite. Haha, det var inte så svårt. Eftersom att han är en tax så fick han i stort sätt simma genom snömassorna! När jag började gå i hans spår sjönk jag ner längre än till knäna. Då kan ni ju föreställa er vilka spår (eller snarare kanaler) han lämnade efter sig, haha.

Han hade inte kommit långt heller, utan han hade mest sprungit runt i cirklar och nosat. När han skulle följa med mig tillbaka så gick han ju givetvis i sina gamla spår, vilket inte var det lättaste. Ungefär som en labyrint för honom. Så jag fick ta upp honom och bära honom en bit. Det var inte lätt med både en ficklampa och honom i armarna att gå i den där djupa snön kan jag säga! Givetvis ramlade jag, och herregud vad hela jag sjönk ner. Hahaha ^.^

Sen var man inte lite andfådd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback