Varför ska man annars leva?

Jävla infektioner hit och dit. Hade för ca 2 veckor sen ont på den vänstra sidan i min hals, ungefär som en svullen halsmandel. Kanske en halsböld. Efter några dagar gick det över till den högra sidan, och nu är det tillbaka på den vänstra igen! Något irriterande. Det ömmar ju! Och bölderna på min underarm are killing me. Undrar om den där hudläkaren kan göra någonting åt dem, NÄR jag väl får träffa honom... Reumatologen pratade om att de kanske tar bort dem med laser... Jag undrar hur fan det fungerar? Bölderna borde väl ändå kunna komma tillbaka på nya ställen? Och mina otroligt vackra ärr kommer jag väl få ha kvar livet ut? Usch. Ni som har fina armhålor/underarmar - var glada och uppskatta det ni har! Haha, jag skulle ge väldigt väldigt mycket för att kunna hålla mina armar rakt upp utan att behöva skämmas.

Nästa tisdag ska jag äntligen(?) få komma till en mag/tarm-läkare. Eller, IBD-enheten som de nu kallar sig. Jag har ingen aning om vad det står för, men tydligen håller de på med olika tarmsjukdomar vad jag har förstått. Jag undrar om jag kommer att få göra en ny sån där endoskopi (kamera i tarmarna), eftersom det inte gick bra sist och de var tvugna att avbryta halvvägs. En sak är i alla fall säker: i så fall ska jag sövas ner. Och bara tanken på det skrämmer skiten ur mig! Men jag antar att jag hellre sover när de gör ingreppet, än är vaken... För sist hjälpte ju inte lugnande/smärtstillande någonting alls på mig, och jag vill inte uppleva det igen!

Haha, ja det är ju så tragiskt att de tror att jag har både en reumatisk sjukdom och en tarmsjukdom. Kul va? Och om det nu är så, så har båda dessa sjukdomar varat i hittils 9 år. Spännande? Det kunde inte vara lite mer rättvist?... Haha, självklart inte.

Jag blir faktiskt lite sur när jag tänker på det. Alla jävla idioter som har behandlat mig som skit. De är friska. Men jag är sjuk. Jag har något skit som fyller min kropp, tillsammans med alla hemska minnen från bland annat min skoltid. För jag har inte många roliga saker att minnas från den tiden. Jag var ju alltid utanför. Mobbad. Satt hemma själv och spelade ms röj på datorn och lyssnade på carola. I brist på annat att göra. För att ingen ville vara med mig efter skolan? Tragiskt. Jag önskar så mycket att jag fick leva om min barndom/ungdom på en annan plats. Utan idioterna som jag haft otur att träffa. Otursdrabbad? *vinkar med händerna* Jag undrar om någonting väldigt underbart kommer hända i framtiden, något utöver det vanliga? För efter regn kommer väl solsken? Och det ska väl vara någon sorts balans i ett liv?

I   truly   hope   so  .

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej igen gummsan!!!

Det är helt klart att det kommer solsken, det ska du veta!!

Vet att du har det jobbigt med vad det nu är för sjukdom du har, och du ska veta att jag finns här vid din sida!! Heeela tiden! Du kan ringa mig mitt i natten om det skulle vara så!! Finns här för dig!!!!

Pussar och kramar!!

2009-11-17 @ 09:05:28
Postat av: Nat.

Tack så jättemycket gumman!

Det betyder jättemycket, bara att veta det. Även om jag nog redan visste att det är så, så är det ändå otroligt skönt att höra. Längtar tills vi ses! <3

Pussar och kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback