the Studio!

Igår var jag och Johanna på the Studio och lekte lite modeller för en dag! Det var första gången för henne och hon ville ha med mig. Och jag har bara varit på Model House, och detta lät mycket bättre så jag tänkte att, what the hell, jag kan ju följa med! Det är ju en jävligt kul grej om inte annat!

Vi tänkte att vi skulle köpa med oss en sallad från Bullboden (eller vad det heter) i Märsta centrum. Så vi åkte dit och plockade ihop varsin frestande fräsch sallad att ta med. Men tror ni inte att jag på väg till stationen tappar både plastbestick, och märker att de jävlarna inte hade satt på locket till min curry-sås ordentligt! Det hade läckt ut i hela påsen, och slutade med att mina händer STANK curry hela dagen - trots att jag tvättade händerna upprepade gånger.

Så, med currydoft, hade vi med oss en varsin rullväska med kläder/accessoarer/skor och rullade in med tåget mot Stureplan. Mottagandet var trevligt, men lite fåordigt. Vi kunde ha fått lite mer information om dagen. Men nej, vi skulle bara sätta oss och vänta, inte visste vi vad vi väntade på heller. Sitta kunde vi inte ens, för det var fullproppat med folk och folks packningar och jackor i alla soffor. Så vi stod. Vi stod och åt våra sallader som vi hade med oss medan vi väntade. Jag åt utan min dressing, men ändå med doften där kan jag lova. Efter ett tag blev en soffa ledig, så vi haffade den. Håret fixade de först, efter att vi varit där i kanske 1½ timme? De tjejerna sa i stort sätt ingenting till oss. Men men. Efter detta blev vi sminkade, och sminköserna var nog de allra trevligaste och roligaste människorna där inne! Ett stort plus till dem.

Fotografen, som vi fick komma in till efter ca 2½-3 timmes väntande (fortfarande utan någon som helst information) var däremot en jävla surkärring! Det första hon gjorde var att klaga på att vi inte var ombytta - men hur skulle vi kunna veta att vi skulle byta om när ingen sagt något? När vi i själva verket fått höra att de skulle hjälpa en och tipsa en med kläderna. Visst, vi visste ungefär vad vi skulle ha, men de kan ju i alla fall säga något? De ger ju ut helt fel information om hur de går till väga!

Nej nej, sen när Johanna var ombytt och hon kom in igen så säger hon "Nähe, du har inte bytt om ser jag, men din kompis kanske är klar?"... HERREGUD? Får de säga så? Ah, så frågade hon hur många ombyten vi ville ha, och Johanna sa två och jag sa tre. Så vräkte hon ur sig "Ni har ju varit här jättelänge och väntat, vad har ni gjort egentligen?!", och det var en bra fråga som jag skulle vilja fråga dem.

Aja, hon körde igång med fotograferingen, var allmänt otrevlig, och bad oss byta om, och fotade sen en och en igen på ett nytt varv. Johanna var klar först, och sen när även jag var klar med det andra varvet så säger hon åt oss att ta våra saker och sätta oss där ute igen för att åter vänta. MEN JAG HADE JU TRE OMBYTEN?! Tror ni att jag fick byta om en gång till? Nej! Trots att det till och med visade sig när vi fick se bilderna, att hon hade tagit över 60 bilder på Johanna, och kanske max 40 på mig. Hade jag inte då kunnat få byta om och ta 20 bilder med mitt tredje ombyte?! Äh, det där var riktigt dåligt. Stressat som fan. Inte fick vi fotas tillsammans heller, "Neeej, vi brukar bara fota par"... Skojar de eller? Vad spelar det för jävla roll?!

Poser var hon inte direkt uppfinningsrik på, och inte fick man improvisera själv. You will notice on my pictures soon. Mitt huvud, och min kroppshållning, ser i stort sätt likadant ut på 3 av 5 bilder.

Våran "viewer" (som visade bilderna för oss) försökte vara trevlig, och lyckades väl sisådär. Hon lyckades få Johanna att köpa alla bilder på sig själv, och mig hjärntvättade hon till att köpa 10 bilder och få en på köpet. Jag fick inte ens studera bilderna själv på närmare håll så att jag verkligen visste vilka jag ville ha. Nej, hon plockade bild efter bild trots att jag sa att jag inte gillade dem. Fyfan. När jag kom hem och tittade på bilderna så är jag säker på att det definitivt skulle ha räckt med 5-6 stycken av alla 11.

Ah. Jag kanske spårade ur lite med min ilska när jag skrev detta, måste nämna att trots vissa dåliga saker så var det ändå trevligt! Om så kanske bara pga mitt sällskap, Johanna. Och sminktjejerna såklart!

Here they are, de bilder jag tyckte var bäst av de jag köpte, och de enda jag hade behövt köpa egentligen. -.-










Kommentarer
Postat av: Tessan

Du är jättefin på bilderna gumman!!

Och som jag alltid säger: Jag finns här för dig!! ALLTID!!

Puss o kram

2009-11-17 @ 09:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback