RIP min kära bil. <3

Ja, jag krockade... Eller. Fick sladd i en svag vänsterkurva, bakändan började glida åt höger, och sedan fick jag fäste och åkte snett in i räcket på andra sidan vägen. Hela vänstra sidan i fram är intryckt, vid lyktan och plåten fram till hjulhuset... Och jag körde knappt 50 km/h!

Vi var på väg att hämta upp Elin i Märsta, för att åka på bio och se Harry Potter i Kista. Danilio hade köpt biljetter över nätet. Och så händer detta en timme innan filmen börjar!.. Som tur är lyckades han fixa fram en annan bil som vi kunde låna, så vi missade bara någon minut av filmen...

Jag var helt snurrig och hade huvudvärk, men annars tog jag det rätt bra. Chockad, självklart. Men det har lagt sig. Nu är jag mest bara lite extra försiktig och lite mer nervös i vissa lägen kanske. Fast det är väl naturligt.

Försäkringsbolaget har beslutat att vi ska skrota bilen, eftersom de tjänar mer på det än att laga bilen. Ramen har troligtvis blivit sned efter smällen, och då är det inte längre säkert att köra...

Jag kommer verkligen att sakna min älskade Jey... Min första bil, min första kärlek. ;(


Vila i frid, jag kommer att minnas dig i dina vackra dagar, och bär alltid med mig alla glada minnen du gett mig i dina dagar. <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback