Home again after the weekend.

Som planerat tog jag blodprov i fredags, och åkte sen mot Niclas. Det tog riktigt lång tid innan jag kom fram pga den jävla tunnelbanetrafiken som strulade.

S(tru)L i ett nötskal.

Tåget togs ur trafik i Liljeholmen, och det stod att nästa tåg skulle komma om 7 minuter. Så jag väntade. När det var en minut kvar, ändrades texten så att tåget skulle gå mot Fruängen istället! Och när det tåget gått stod det att nästa mot Norsborg skulle komma om 11 minuter... Så jag väntade. När det bara var någon minut kvar, försvann texten igen! What the hell..?! Efter ett tag började de till slut förklara att tågtrafiken strulade mellan Liljeholmen och Örnsberg, och att ersättningsbussar skulle komma. Men jag kunde inte hitta någon jäkla karta att titta på var Örnsberg låg, så ringde Niclas som inte svarade. Och ringde igen, igen, igen, igen, igen, och kände hur hela jag började koka. När jag väl fick tag på honom fick jag bekräftat att jag måste ta ersättningsbussen. Inte fan visste jag varifrån de gick heller!



Letade och letade, och gick sedan upp för att fråga i spärren. Fick veta att de skulle gå från andra sidan, vid den andra uppgången från perrongen. Utan något val skyndade jag mig runt hela skiten. Gick och frågade killen i den spärren också för att vara säker åt vilket håll busshållplatsen låg, och får då höra; "tågen går igen". VAFAN! Förbannad som en retad tjur, svettig av allt springande och min varma jacka, gick jag återigen ner på perrongen - för att märka att man knappt ens kan gå ner på den. Det var fullsmockat med folk. Överallt. Det var som att försöka klämma sig fram vid en konstert... Men jag lyckades rätt bra. Till slut kom tåget, och av bara farten kom jag på det mha trycket från allt folk bakom. Och det var trångt, och det var varmt. Och folk luktade illa. Finns det något värre än när man får sitta bland folk som stinker på ett eller annat sätt? En tant bredvid mig hade en så jävla vidrig andedräkt att jag höll på att spy, och så satt hon där och smårapade! När hon äntligen gick av, satt det en man mittemot som luktade bokstavligt talat skit. När han gick av följde bajsdoften hans byxor. Jag höll på att dö.

Helt slut kom jag till slut fram. Och somnade ett tag i Niclas säng, där jag tydligen snarkade rejält! Jag var helt död i fredags. Det kanske hade att göra med dieten. Men på kvällen åkte vi till Stallbacken för att sjunga lite karaoke. Sedan blev det ett besök på Donken med allihopa. Och jag var sååå hungrig! Jag ville bara vräka i mig, och det luktade så otroligt gott! Men jag stod emot. Kötpte en påse babycarrots. Sen åkte jag tillbaka med Niclas till Norsborg i stället för ner till Mölnbo, eftersom att det ändå fanns skjuts tillgängligt och jag skulle upp till Saja dagen efter.

Men det blev ju aldrig av! :( Hon blev tydligen sjuk över natten, så vi fick skjuta upp det hela. Det var riktigt tråkigt, hade sett fram emot det. Men men... Jag spenderade lördagen hos Niclas istället, och åkte hem idag. Nu sitter jag här hungrig igen, utan att kunna äta något. :)

Har ätit en massa frukt och grönsaker i helgen och kan påstå att det faktiskt inte är så mättande! Imorgon är det däremot biff-dag, vilket jag ser fram emot mycket! ;D Jag har inte något direkt sötsug, utan är mer sugen på salt! Chips och pommes... Mjau!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback