Lättat på hjärtat lite...

Tjaba..!

Hade glasögonen i skolan idag då... Det gick väl okey.

Men det är lite jobbigt.
Inte bara själva tanken på glasögon, utan att ha dem är också jobbigt. Man är ju inte van. Blir lite yr, och får ont i huvet.. :S

Fast själva skadan har blivit ännu lite bättre!

=)

Försöker jobba lite med matte, men det är lite segt. Som vanligt. *haha*
Men jag behöver verkligen jobba på nu. Jag tror jag ligger 15 sidor efter planeringen! :S

Inte alls bra!

Och det är prov nästa måndag...! :/
Men det är bara att jobba på nu idag och imorn, och lite i helgen. Så blir det repetition nästa vecka..!

Imorgon ska jag ju inte till skolan. Har fått en läkartid (äntligen!).
Men det osmarta var ju att den hamnade mitt i lektionen jag har imorrn. Så om jag åker till skolan, kan jag bara vara där en kvart innan jag måste åka hem igen.. :P :S

Lite onödigt..! Så jag åker inte ens dit, istället.

:P

Just nu sitter jag här och drygar..

=/

Blir lite konfundersam över en viss person. Jag vet inte om jag kan skriva om det, hur mycket jag än vill.
För när jag har skrivit om honom förut så blev han bara sur.

Fast, å andra sidan, har han ju inte direkt varit trevlig mot mig trots mina vänliga försök. Så jag antar att han inte förtjänar att jag gör som han vill. Speciellt när jag mår dåligt av det...

Åhh, det här är ett typiskt exempel på att jag är FÖR snäll..!

Hur mycket skit jag än får, kan jag nästan inte göra något tillbaka...

Men nu skiter jag i det..! Om det är något som tynger mig, och jag behöver få ut det, så måste jag ju få skriva det i min egna blogg. Eller?
Det är ju därför jag har en blogg. För jag vet inte riktigt vem jag ska snacka med i stället.

Hmm.. =/

Ja, det är i alla fall Mattias. Kan man inte vara vänner när ett förhållande tar slut? Det känns så löjligt liksom...! Att från att "vara allt för varandra", till att en dag hata varandra? Det hänger inte ihop alls, tycker jag!

Jag hatar inte honom. Men om han fortsätter så här, kommer jag ha svårt att hålla kvar alla positiva minnen av honom. Om jag ska vara ärlig.
För så som han beter sig mot mig nu, är inte alls den person jag kände. Och den här attityden/stilen är inte precis trevlig!

Är det så svårt?

Jag menar, vi var ju som bästa kompisar. Som syskon.
Känns så dumt att slänga bort det..!

Har jag fel?
Hjälp mig, för jag vet inte...

Finns inte vänskap efter förhållanden?
Vi var ju nästan tillsammans i 2 år! Då borde det ju varit seriöst nog för att inte klippa av helt..?

Jaa. Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. För jag hatar när man måste vara ovänner. Speciellt om det bara är för att man inte ska vara tillsammans längre.
Vi är ju samma personer, bara att känslorna inte är på samma sätt längre.

Jag vet ju inte hur han tänker heller! Jag försöker snacka med honom. Men han verkligen försöker göra allt värre..! Varför?
Han verkar tolka allt jag säger fel, med flit.

Det här är en del ur en konversation;
"
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Hur är läget?
Tias (L)  Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
jodå
Tias (L)  Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
levande
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Okej
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Vadå då?
Tias (L)  Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
så det e inte bra jag lever?
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Va?  Så menade jag ju inte..!
Tias  (L) Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
oki
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Verkade bara som att det inte var bra, eftersom du bara skrev att du var levande.. Det är något jag skulle skriva om det var lite tungt för tillfllet..  Bara så jag tolkade det..
Tias (L)  Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
oki
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Varför tolkar du allt jag skriver negativt?
Nathalie | Faller du så faller jag...  säger:
Jag försöker bara snacka normalt med dig ju..
Tias (L)  Nadja *KARLSKRONA PÅ FREDAG OCH DÄR ÄNDA TILL MÅNDA***** säger:
ska gå
"


Är det jag som skriver konstigt, eller han som tolkar konstigt med flit?
Jag vet inte...


Jag borde ge upp om honom. Alltså skita i honom helt. Men det kan jag inte.
Jag gillar honom inte alls på det sättet, och vill absolut inte ha tillbaka honom som pojkvän. Jag vill bara ha honom som vän. Men det är kanske inte värt det?

Men det jobbigaste är ju att vi har saker hos varandra.
Jag skrev till honom på PA, att jag skulle till mina kusiner i helgen som var. (De bor i närheten av honom.) Och att jag kunde titta förbi en snabbis med hans grejer, och hämta mina.

Jag skrev, och frågade om han var hemma då, och om det var okej. Men det kunde han inte svara på. Han hade varit online, och jag VET att han hade sett det. Men ändå svarade han inte. Jag skrev till och med efter någon dag igen, men inget svar.

Han svarade först på söndag kväll, när jag precis kom hem.
Något lite spydigt i stil med "Vad hindrade dig från att stanna i alla fall?"
- Jag visste ju för fan inte ens om det var någon hemma!

Åhh! :S

Och så har han väl skaffat tjej, eller så är det bara att det ska verka så. Vad vet jag? *Haha*
Jag frågade faktist "Har du träffat en tjej? :)"
Fick till svar: "ska dra. hej."

HAHA!

Så himla.... Jaa, jag vet inte hur jag ska reagera längre..?

Han får väl ha en tjej om han vill det? :P
Ärligt, det spelar ingen roll för mig!


Visst, det känns konstigt att tänka sig honom med en annan. Men, så är det väl. Vi var ju tillsammans så länge.
Men herregud! Han måste ju kunna stå för det?
Det är ju inte precis att jag ska skälla ut honom! Jag tycker till och med att det skulle vara kul om han hade det! =P Roligt för honom.

Åhh, men jag är ju den där snälla personen som tänker på andra hela tiden.. Inte som han, verkar det som.
Han kan inte ens fråga tillbaka hur det är med en.. :P Det är ju bara en artighetsgrej att göra. Det gör jag alltid! =P
Men det spelar ingen roll om jag frågar "Hur är det?".  "Jo det är väl bra." är det enda jag får till svar.

Är det verkligen så otroligt svårt?

Det säger väl bara hur ollika vi är.

Jaa, nu har jag väl skrivit FÖR mycket enligt honom.
Men jag har i alla fall skrivit sanningen.

Åhh, jag kan nästan slå vad om att jag kommer få dåligt samvete för det här!
Men det ska jag inte få, för det här är inte fel.

Det är min blogg, mina tankar.

Om jag håller allt inom mig skulle jag sprängas!
Och jag har skrivit långt ifrån allt..!

Men jag vet inte riktigt vem jag ska prata med. =/

Jaja.. Det skulle bara vara kul att få veta hur han tänker? :P
Eller är det jag som tänker konstigt..?

Så kan det ju vara också.. =/
Jag försöker anstränga mig hela tiden. Att tänka på om det bara är jag, eller om det inte alls är det.
Jag får känslan av att det inte är jag. Men.. Jag vet inte?

Någon som kan ge sin synvinkel?
Det skulle uppskattas..!


Jag vet varken ut eller in.
Eller, egentligen gör jag kanske det.

Bara att jag aldrig vill ge upp.
Också en sida som är helt olik Mattias.
Jag är fightern han är quittern.

Jaa, nu måste jag släppa honom.
I alla fall för det här inlägget. Annars kommer det aldrig ta slut..!

Någon som kan muntra upp mig..?

Det finns personer som hjälper mig hela tiden. Fast de inte ens vet om det.
* Några i klassen som får en att skratta hela tiden, t.ex. Stoffe, Tobi och Johan m.fl.
* Ett par vänner här hemma, t.ex. Carro o gänget, Maadde o Calle
* Och så några som man muppar med på Internet :P t.ex. Tobbe

Livet är tungt.

Det finns så mycket hemskt att man knappt vet vad man ska ta sig till!
Sen finns det de där små fina sakerna.
Men det känns som att det inte är lika ofta man ser dem.

Vi borde ge varandra mer kärlek i den här världen..!

=)

Jaja.. Nu ska jag gå ner och käka en sen middag....

*suck*

*pust*


Nu har jag fått ur mig en liten del i alla fall.
Kanske är lite taskigt, det jag skrev..?

Funderar på att ta bort lite...?
- Men, nej! Jag orkar inte..! Det jag skrev kom från hjärtat...

Skriver kanske mer sen...
Om jag har för mycket tankar..!

Är det ens någon som orkar läsa det jag skriver?
Skulle vara kul att veta.. :P

Ha det bra..!
Kärlek ♥

nathalie ♥

Kommentarer
Postat av: Charlie!

Nathalie du kommer fan i mig bli den mest aktiva bloggen här :P
FORTSÄTT DE ÄR INTRESSANT :D

2006-03-22 @ 23:25:59
Postat av: Nattis

:D Okej.. Jaså? :P
Är det intressant? Jag som trodde ingen orkade läsa! :P haha
Vem är du då, Charlie? =D

Postat av: Anonym

Jajamensan :)
Ja Charlie är en Charlie :P

2006-03-23 @ 18:56:30
Postat av: Jill

Nattis :D

Du är alldeles för snäll ibland och du vet om det gumman ;), men det är bra för oss som är dina vänner :)

Finns om du skulle vilja prata med någon person istället, och det vet du :)

Ja, jag orkar läsa dina inlägg ;) hehe :P

Ta hand om dig vännen (L)

2006-03-23 @ 20:32:46
Postat av: Nattis

Haha, jo jag vet det..! :P Borde inte vara det ibland, lätt att bli utnyttjad.. :S :P

Okej, tack =) Jag finns för dig med =)

Haha, kul att veta att någon orkar! ;P

Ta hand om dig du med! (L)

2006-03-23 @ 20:38:31
URL: http://naathaliie.blogg.se
Postat av: Nattis

Men, Charlie, känner jag dig? :P
Har du en blogg, eller PA, eller Lunar, eller vad som helst? =P =D

2006-03-23 @ 20:47:47
URL: http://naathaliie.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag är ledsen för att jag var sån..

2011-08-14 @ 02:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback