Så är livet...

Hejsan Svejsan på Dejsan ^^

Hur är läget idag då?
Med mig är det bra. =) Jag har bara min vanliga förkylning.. :P Som alltid...
Annars är det ganska bra faktist. =) Lite trött, men jag sover ju inte tillräckligt.. Mitt eget fel ^^

Mitt liv rullar väl på som vanligt efter allt jobbigt som har hänt. Ibland vill man spola tillbaka, men det är nog bäst att man inte kan det. Fast, det känns konstigt hur livet bara fortsätter som om inget har hänt...

Det är väl bara att försöka hänga på, och ta dagen som den kommer.

Jag försöker tänka positivt. Men det kan vara jättesvårt. Idag när jag satt på tåget till skolan kom jag på att man ska leva livet för stunden. Att verkligen satsa allt hela tiden. Våga göra det man vill. Man ska leva som att det är ens sista dag i livet. Man vet ju trots allt aldrig när det tar slut.

Och livet blir ju aldrig roligare än man gör det till... Fast ibland stämmer inte det uttrycket heller.. För man kan inte rå för vad andra tycker om en, och gör emot en. Om man är ensam, kan det vara jättesvårt att komma in någonstans. Hur mycket man än försöker.

Livet är hårt.

Men det kan man inte göra något åt. Så är det bara. Det går hela tiden upp och ner. Det sägs ju att efter regn kommer solsken. Om det aldrig skulle hända tråkiga och jobbiga saker, så skulle vi ju inte heller uppskatta när det händer roliga saker. Så det är väl bra ändå.. =P

Nä, men det är bara att försöka ha kul när man kan. =D

Jag ska börja ta tag i mitt liv nu. Och verkligen göra saker som jag tycker är kul. Börja stå upp för mig själv mer. Leva livet. Ta upp kontakten med vänner. Våga vara mig själv. Skita i vad andra tycker om mig.

Jag har redan börjat med detta, och det känns så mycket lättare att leva =D Men det kommer ju att ta tid att ändra sig helt med allt.
Fast det får det väl ta då =P

Jag har märkt att jag har fler vänner som bryr sig, än vad jag nånsin trott =D Det är så roligt..!
Och de alla har hjälpt mig mycket. Att gå vidare, att bli glad, att leva. =D Tack så mycket..!

Det här kommer bli låånga inlägg =P Jag har så svårt att kortfatta mig.. Det är väl något jag måste öva mig på.. Men det är så skönt att skriva av sig! =D Jag älskar att skriva, när jag får skriva vad jag vill...

Tack för förslaget att skaffa blogg, Carro! ♥

Imorgon ska jag på fest hos Towa =D Det ska bli jättekul! xD
Det kommer väl bli riktig dricka för mig då, för första gången..! =$ =P Haha, undrar hur det blir? =D
Det roligaste blir ju att träffa alla igen! Det var ju så länge sen! =(

Jag längtar!

Det är bättre och bättre i skolan också. Med klasspolarna. =D Det var ju lite jobbigt förut.. Jag vet inte riktigt varför. Men nu är det jätteroligt! Jag snackar ju inte med alla men ändå! =)

Idag blev jag dränkt av Svec (stoffe)... *Haha* Han fick tag på någon sprut-flaska med något rengöringsmedel i... =S Så började han jaga Tobi (Tobbe) runt i klassrummet med den, och på något sätt kom jag emellan. SJÄLVKLART kunde han inte låta bli =P Snacka om att jag stank av äckligt rengöringsmedel.. =S

Jag försökte hämnas, men jag missade honom hela tiden, och sen började lektionen.. =S =P Tur för honom ^^
Det får bli hämd imorrn istället.. =P

Jao =P
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer =P

Sitter och lyssnar på Tobbes webradio ^^ *Haha* Vilken jädra låt... =P

Men... jag får uppdatera här senare igen!
Nu har jag skrivit mitt första långa inlägg i alla fall.. ;P

Ha det bra
Love Peace and Understanding

nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback