Förvirrad.

Självinsikt har jag ganska mycket av. Jag vet vad jag är bra och dålig på. Men ibland går det lite över styr med min självkritiska sida. Jag fastnar alltför lätt i negativa tankemönster där jag liksom på något sätt tänker att "jag är som jag är, och jag kan inte ändras". Vilket inte stämmer. Jag vill ändras, men det går inte så bra. Delvis säkert pga självkritiken. Sen förväntar jag nog lite för mycket av mig själv, så att jag istället inte orkar något. Det som är förvirrande är att jag vet om att jag kan ändras, men ändå så tänker jag att jag inte kan. Helt knas. Haha.

Jag vet om problemet och vill ändra på det, men jag gör fortfarande inget. Jag förstår inte varför. Och jag blir förbannad på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback