Höjden av omogenhet.

Vad är det som är så kul med att trycka ner en annan människa? Det kan jag inte förstå. Visst, om den människan har gjort dig något och du ger tillbaka. Då gör det ju i stort sätt ingenting. Eller, då har ju den personen satt sig i den situationen själv. Men om någon inte gjort dig ett skit, vad är det då som är så kul?

Jag blir bara så ledsen. Det sliter i mig, för jag kan inte förstå. Det är omöjligt. Ofattbart. Jag har undrat nu i flera år vad det är som är fel. Vad är fel på mig? Varför konstiga kommentarer? Varför blir jag över? Det känns som småbarnsmobbning. Typ som när jag var liten, fast inte lika illa. Eller så som man ser på tv och film. Hur en elev inte hörs när den försöker säga något. Hur en elev alltid går bakom alla andra grupper. Hur en elev "inte får plats" vid ett fullproppat bord i matsalen. Hur en elev blir över när man ska dela in sig i grupper. Det spelar ingen roll hur mycket man än försöker. Ingen lyssnar. Ingen ser. Ingen märker något över huvud taget.

Jag är väl för fan inte osynlig?!

Åhh. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, för jag vill verkligen förstå! Och jag blir så jävla arg och sårad. Idag kände jag mig som en mobbad liten skit. Precis som när jag var liten. Absolut ingenting värd. Och jag höll nästan på att börja gråta. Fick verkligen kämpa med att hålla tillbaka tårarna. Och det var svårt, kan jag säga.

Hur fan kan ungdomar som är 18 år bete sig så här? Det är ju förfan helt sjukt! Det är lågstadienivå. Absolut inte gymnasienivå. Långt ifrån. Sådana människor har problem. De skulle behöva gå om hela skoltiden. Tillbaka till dagis. FAN VAD JAG BLIR FRUSTRERAD! Det är såna männsikor som gör den här världen hemsk.

Allt detta gäller självklart inte alla. Men vissa personer borde verkligen växa upp. Jag kanske har överreagerat lite eller missuppfattat något. Men detta är hur jag känner just nu. Ursäkta om jag har fel, men då kan ju folk bevisa det också. Tack. 


Nu vill jag slå sönder något.

Kommentarer
Postat av: Dhevil

Om det är din klass så skit på dem =P
Ha mösspåtagning på våran lilla fest..
För det blir ingen fet utan er =(
Det va ni som va festen typ =P

2008-04-25 @ 02:02:58
Postat av: Sandra

Tänkte bara upplysa dig om tre saker som kanske gör att du "inte får plats".
1. Du försöker ju knappt vara med själv, och
2. När du väl är med, så till för du ingenting och,
3. Observera att dessa två innan endast gäller de få gånger du är här. Klart att du inte lär känna någon när du är här var 14e dag.

Tro mig, jag vet, been there, done that. Men jag tog tag i mig själv och klagade inte på de andra. Jag kom ur det. Skillnaden är bara att du gjorde dig själv utanför genom att itne vara här, jag var utanför för att jag kom in i klassen mitt i.

(Jag menar inte att vara elak, jag vill bara hjälpa dig)

2008-04-25 @ 08:53:49
Postat av: Anonym

Jag säger såhär, hur kan du kräva att folk skall vara sociala, och gå till dig, när du inte ens ger respons? Man kan inte kräva att folk är sociala när du inte ens är social med gruppen som den personen är med!

Tack för mig!

2008-04-25 @ 08:55:56
Postat av: Svec

Jag håller med Sandra!

2008-04-25 @ 08:57:35
Postat av: Micke

hej hej!

2008-04-25 @ 12:46:49
Postat av: Markus

Jag är helt med på Sandras linje...

2008-04-25 @ 12:52:09
Postat av: Calle

Tjena´

2008-04-25 @ 12:54:04
Postat av: Dhevil

Alltså, Natta..
Jag måste säga att din klass är dum i huvudet..
Sepciellt den där Sandra bruden..
Vilken fitta..!

Hur faan kan man säga att en annan person inte tillför något..Vilken jävla bimdo..Hon måste vara så jävla uppe i sig själv så hon inte kan se hur andra fungerar..

För vem vill ta mod till sig och gå till någon (Som jag antar säkert kollar snett också), när denna beteer sig som ett helvete.

Man ska inte behöva tvinga in sig själv i en grupp, för då blir man ju bara ännu mer utanför. Helvete människa, visa lite respekt för andra och bjud in..
Alla kan inte vara lika äckliga som du och tränga sig på!

Och jag menar inte att vara elak..Vad faan är det för skit..Du vet ju att du är det..
Och jag lovar att du också njuter av det.

Hur faan kan du ha vänner?

// En extremt arg och upprörd Dhevil..

2008-04-25 @ 14:55:44
Postat av: Shadousendo

Är det bara jag.. eller är ni körde i hela skallen?..
Det spelar ingen roll vem klasskamraten är!..
MAN FRYSER INTE UT NÅGON!.. era jävla nötter..
Är man flera vid lunch så sätter man då inte vid det minsta bordet och fryser ut den sista personen..
Man tränger inte ihopp sig på en rad i pendeln så att en person inte får plats..

OCH OM DET ÄR NÅGON SOM HAR NÅTT IMOT DET JAG SÄGER FÅR DEN TA OCH KOMMA TILL MITT ANSIKTE OCH SÄGA DET,
DÅ SKA DEN JÄVELN SE PÅ FAN!

2008-04-25 @ 15:15:30
Postat av: Sandra

Ni missförstår ju mig. Jag menar faktiskt inte att vara elak, på riktigt. Jag personligen har igenting emot nathalie, speciellt med tanke på att jag umgicks och pratade en del med henne i somras, men de dog ut, och varför då? Ja, det kan man fråga sig, men det var inte för att jag fryser ut henne :S Jag pratar med Nathalie när hon är i skolan, jag sitter med henne i klassrummet ibland. Sen är det så att vår klass ÄR uppdelad, jag kan tilloch med räkna upp exakt vilka människor som hör till vilket gäng och det skulle inte var en enda som sa emot. Nathalie är dock den enda jag inte kan stoppa in i mågot gäng, eftersom att hon itne direkt tillhör något speciellt som jag vet. Och varför då? Jo, för att hon är aldrig i skolan, och när hon väl är det så har hon kommit typ minst 30 minuter för sent och alla har satt sig vid sina bord. Är det då meningen att vi ska byta platser hela klassen mitt i lektionen bara för att hon ska få någon att sitta brevid?

Bimbo vet jag inte om jag skulle kalla mig, men visst, jag kanske är det isåfall, men med tanke på att jag inte har sagt någonting konstigt enligt någon, utan bara sagt som läget är, så skulle jag nog välja att inte kalla mig det.

Det jag menar med "inte tillför något" är inte det du verkar tro att jag menar. Det jag menar med det är att man ofta sitter tyst, inte vet vad man ska säga, eller liknande. Och det tycker jag är tråkigt, och jag säger inte att det är så att folk INTE VILL umgås på grund av det, men det kan vara en anledning, vad vet jag. Jag själv har varit den här som itne hade några kompisar, jag tyckte synd om mig själv, jag ville i princip inte finnas längre, och det vet Nathalie, eftersom att jag berättade det under ett ca 2 timmar långt telefonsamtal vi hade när Nathalie var ledsen.

Det är ingen i vår klass som fryser ut någon, men det är lite svårt att umgås med folk som inte är i skolan... Om man ska gå efter det här så är Hampus också värsta utfryst, han är ju aldrig där.

Så nu får ni väl ändå lägga ner, Nathalie är inte utfryst, hon är bara inte i skolan, och missar därför väldigt mycket av det sociala i klassen. Hon kan itne hänga med i vissa skämt om något som hänt på någon lektion, för hon var inte där.. Och liknande.

Så jag menar itne alls att vara elak, jag har bara sagt min åsikt.

2008-04-25 @ 16:23:04
Postat av: Linnea

"Sandra".
Det du skriver är bara helt sjukt enligt min mening.
Om du själv har varit utfryst eller vad du nu påstår så borde du ju veta att man kanske inte vågar ta kontakt?
Man kanske är rädd att folk ska tycka att man är konstig eller något liknande?
Att någon knappt är inte skolan eller kommer försent är ju också ett jävligt stort tecken på att något är fel.

Och din "upplysningar"¨

"1. Du försöker ju knappt vara med själv, och
2. När du väl är med, så till för du ingenting"

Klart att man slutar försöka om ingen lyssnar på en ffs?
Vad är det för jävla mening att sitta och försöka prata med folk om dom bara ignorerar en?
Jag menar, jag går i första ring, och jag har aldrig träffat på en så, ursäkta, korkad person som dig.
Det du skriver..alltså..LOL!!!

Och bara för att man inte tillför någonting i konversationen så betyder inte det att man helt och hållet behöver frysa ut personen.

Det jag blir mest irriterad på är just det att du själv säger att du varit utan vänner, velat dö w/e liksom.
Tänk då hur du mådde.
TÄNK HUR HON MÅR.
Vafan..
Hur dum är du?
Jag blir så jävla arg.
Mest för att hon ska behöva må dåligt i skolan för att du kommer med dumma jävla anledningar varför inte passar in och shit.

Enligt mig, som faktiskt känner endel, så är Nathalie den mest underbara, hjälpsamma, FANTASTISKA person som jag någonsin träffat.
Och jag har ändå kännt henne genom hela livet nästan.
Och även fast vi inte träffas mycket så vet jag, att om det är någonting man behöver prata om, så lyssnar hon alltid.

Jag blev bara argare och argare när jag skrev det här känner jag.
Men jag trodde verkligen att man blev mer mogen ju äldre man blev, fast jag märker att det visst inte gäller alla.

Peace D:

Postat av: kattfanskap

Jag hatar människor.
Det finns fördelar med att man inte dras med klassare hela livet.
Ge dem ett långfinger och ett skratt, för du kommer alltid vara så jävla mycket bättre än dem.

2008-04-26 @ 17:26:31
URL: http://kattfanskap.blogg.se
Postat av: Sandra

till saken hör ju att ingen i klassen ignorerar Nathalie. Det är ingen som fryser ut henne. Som jag tidigare har skrivit så hamnar hon ju lite smått utanför när folk i klassen skojar om någonting som hänt under en lektion när hon itne har varit där. Det är ju inte vårt fel att hon aldrig är i skolan. Jag är inte heller korkad, jag har bara sagt min mening. Jag har aldrig sagt att jag velat dö, jag sa att jag inte ville finas. Men det var just där jag itne ville finnas, i den klassen, jag vilel itne dö :S

Jag har aldrig sagt att hon inte passar in, det är de ni själva som har hittat på.

Det är mycket möjligt att Nathalie är sådär som du skriver, men de är de ingen som vet i klassen, eftersom att hon aldrig är här och visar det. Ända sen början av gymnasiet har hon varit borta mycket och det är väl klart att de andra i klassen hittar andra att umgås med nu.

Du kan kalla mig omogen, men det anser jag itne att jag är. Frågan är om det är mest omoget att bara säga vad man tycker, eller att hålla på och kalla folk för "fittor, egoistiska och omogna" och liknande för att de inte delar samma åsikt som en själv. Trots allt så verkar det som att mogenheten kommer med åren. Förmodligen insikten av den också.

Och till den här "Kattfanskap"... Hatar människor? Jaa, det låter normalt.. :s Vad ska man säga på det..

2008-04-28 @ 13:34:45
Postat av: Anonym

Håller med sandra. Men ändå ganska bra egenskap att vara osynlig. Skulle nästan vilja vara det. Coolt! ;)
Och den där Dhevil verkar vara ganska aa. Hur ska man säga. Inte direkt Top Notch!

2008-04-28 @ 13:50:10
Postat av: Dina vänner på skolan <3

Natta du måste komma till igelsta loppet. För studentens skull;)

2008-04-28 @ 14:07:02
Postat av: Frida

Citaten: "som kanske gör att du "inte får plats"."
"så till för du ingenting"
"hamnar hon ju lite smått utanför" har du sagt Sandra. Inte någon annan har sagt de orden, utan det är du som har sagt dem. Du har facit i hand, du säger det sj, detta är ett broblem, nathalie känner sig utanför, vf sitter du då fortfarande och skriver, "nej inget är fel" när du sammtidigt säger "men det är ditt fel att du är utanför?" Saken är den att ingen människa ska bli beskyld för att vissa (ursäkta uttrycket) inkompetenta snorungar inte kan respektera andra och visa medkänsla? Jag kan förstå att du, sandra, tycker detta är skönt, äntligen har du fått upprättelse och är inte den som är utanför, vf skulle du våga visa fram fötterna och säga till andra att de NI alla gör är fel, menar du är ju en svag person, men att du sitter bakom en data och leker att du e så bra, och att inget är fel eftersom DU inte är utanför är patetiskt! jag tycker att detta är förjävligt.

2008-04-28 @ 14:34:56
Postat av: Frida

och jag hoppas att du är medveten om att det är sånna som du som mobbar och fryser ut människor som ex. du själv har varit.

2008-04-28 @ 14:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback