Jag både hatar och älskar vintern.

Vintern är verkligen mysig med sitt mörker, men den gör mig också deprimerad. Jag hatar hur dåligt jag kan må ibland.. Och det blir värre när jag är för mig själv. Allt man mår lite dåligt över förstärks på något sätt.

Just nu mår jag rätt bra, och det gjorde jag igår med. Jag har börjat äta Rosenrot-tabletter, så förhoppningsvis hjälper de mig att få tillbaka energi. Tillsammans med mamma och pappa har vi börjat ändra kosten också. Igår köpte vi hur mycket frukt och grönsaker som helst!


Det här är till 99 % frukter och grönsaker, och vi var fortfarande vid den avdelningen. Detta är långt ifrån allt grönt vi köpte!



Jag mår extremt dåligt över min vikt, och det är en sak som förstärks av vintermörkret. När mamma märkte på mig att jag mådde dåligt fick hon den här idén att hela familjen skulle försöka. Och så sa hon att om jag lyckas gå ner 20 kg till sommaren så skulle hon betala och skicka iväg mig på en lång och skön resa. Inte för att jag vet om hon menade det, men man kan ju hoppas. Haha, nu har jag i alla fall fler än en morot att jaga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback