Sår på hornhinnan.

Idag är jag hemma från skolan, och igår missade jag lektionen för att jag satt på akuten på S:t Eriks ögonsjukhus hela dagen. Jag har fått ett sår på hornhinnan igen, som jag fick för typ två år sen... Pga de där jävla linserna. Jag vill ha linser som man kan sova med, som man slipper ta ur varje kväll och sätta i varje morgon. Det är så jobbigt. Dessutom måste det ju vara en nackdel för mig eftersom att jag är förkyld så ofta. Om jag ska pilla i ögonen varje dag så kommer ju bakterierna lättare in i mina ögon.

Jag börjar få riktigt dålig syn också. Ser suddigt med glasögonen och till och med med liserna. Jag måste skaffa starkare linser, och byta glasen i brillorna. Det jobbiga är bara att jag måste boka en jävla tid, och jag hatar när man måste ringa och göra sånt. Och jag måste beställa en tid till på fredag eller måndag också, till någon ögonklinik någonstans, för att gå på återbesök med såret. Poop.

Det rinner, det kliar, det är ljuskänsligt, det svider. Jag har två olika droppar som jag ska ta flera ggr om dagen. Den ena ska jag ta 3 ggr om dagen, och den andra ska jag ta 6 ggr om dagen! Vilket påminner mig om att jag måste springa och hämta dem nu. ;o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback