Sista natten i mitt gamla liv...

Snart ska jag krypa ner i sängen med Niclas och mysa lite, sen blir det sova av. Imorgon blir den första dagen i mitt nya liv. Cellgifter.
.
Jag hade en telefontid med reumatologen idag, men jag visste inte varför. Förrän han väl ringde. Hudläkarna hade hört av sig och berättat att det är flera månaders kö innan jag kan få en tid hos dem. Men de trodde inte att det skulle vara några problem med att starta behandlingen trots mina bölder. Cellgifterna kan kanske till och med hjälpa till att få bort dem. Men de tipsade om en behandling mot dem ändå, så nu har jag fått en antibiotikakräm och någon annan kräm som jag ska smörja in morgon och kväll... fast det kan ta flera månader innan det ens ger resultat.
.
I tisdags förra veckan var jag på IBD-enheten och pratade om mina magbesvär, och dessa cellgifter kan tydligen även hjälpa mot vissa tarmsjukdomar. Så de hade inte heller någonting emot om jag började med behandlingen. Men de ska ju självklart ändå undersöka mig, så jag väntar nu på att få en tid till att göra både en gastroskopi (kamera ner genom munnen) och en koloskopi (kamera in genom tarmen) på samma gång under narkos... Yey, snacka om att bli våldtagen från båda hållen när man är helt lealös. Ha ha. Well well, det måste ju göras.
.
Med tanke på att både hudläkarna och "magläkarna" gett klartecken till behandlingen så ville reumatologen att jag ska börja på en gång. Så pappa åkte och hämtade ut alla mina nya mediciner när han slutade jobbet. Och jag tänkte börja imorgon.
.
Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är jättenervös, livrädd och upprymd samtidigt.

Kommentarer
Postat av: elyn

Du behöver inte vara rädd, jag är här. Och jag tar emot dig när du faller!

Jag är alltid här, även om jag inte syns.

Oh! våldtagen ifrån båda hållen låter ju som någonting. hah, vilken tur du har, för jag fick minsan vara vaken :(

<3<3<3 i heart you

Postat av: Nat.

My darling, tack <3 Jag älskar dig.

Och jo, jag får väl tänka positivt på det sättet, men samtidigt är det läskigt att helt lämna ut sin kropp åt främmande människor när man inte ens kommer vara vaken. Jag måste liksom verkligen lita på läkarna, vilket jag har väääääldigt svårt att göra efter alla dessa år av dåligt bemötande. Fatta att ligga och sova, medan de ska in genom min hals... tänk om de kväver mig? och samtidigt så har de fri tillgång till mina privataste delar. Yey.

Jag hatar att inte ha kontroll ._.

2009-12-05 @ 15:23:17
URL: http://naathaliie.blogg.se/
Postat av: elyn

ibland kanske man måste tappa lite kontroll för att få lite kontroll.

Och man måste falla för att kunna klättra högre igen.

Du vet den där leken som man fick leka när man var liten, när man skulle ta två steg fram och ett steg tillbaks. Det är nog så livet är. två steg fram och ett tillbaks, och tillslut når man målet och då jävlar!

Jag tänker på dig varje dag! Och jag önskar att det fanns någonting jag kunde göra, för jag känner mig så jävla hjälplös.

<3 puss och kram vackraste Nath

2009-12-05 @ 16:21:21
URL: http://halkblixta.blogspot.com
Postat av: Nat.

jo, det är nog kanske så faktiskt.

Och ibland måste man kanske ta många steg tillbaka innan man tar ännu fler framåt? Ungefär som om man ska ta sats innan ett stort hopp eller så - man börjar på minus och kommer jävligt långt in på plus.

Det blir nog bra på något sätt till slut.

Jag tänker på dig med ska du veta, och även jag önskar att jag kunde göra en massa för dig, men det är ju så jäkla svårt :(

Men jag älskar dig och finns alltid här i alla fall, det minsta jag kan göra. <3 Puss och kram finaste Elyn

2009-12-06 @ 06:21:59
URL: http://naathaliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback