Free falling.

Måndagen:
Gick upp tidigt för att åka med mamma när hon skulle till jobbet, och tog pendeln till Huddinge där jag fick byta till buss mot sjukhuset. Väl där fick jag irra omkring lite i deras jäkla korridorsystem, innan jag hittade receptionen jag skulle anmäla mig i. Det konstiga är att den ligger på en avdelning, medan IBD-enheten ligger på en helt annan avdelning på en annan våning! Så när jag anmält mig fick jag irra vidare tills jag hittade rätt.



Jag var lite nervös inför det där läkarbesöket måste jag säga. För sist jag var där så sa de att jag skulle få hem en tid för endoskopi och gastroskopi under narkos, eller vad det heter. Alltså: de ska söva ner mig, och undersöka min insida med kamera från båda hållen. Yippey. Jag var otroligt rädd att det var det de skulle göra nu, men tänkte att så kan de ju fan inte göra? I så fall borde de ju informera om det i brevet... Men jag trodde ju att något var akut eftersom jag fick kallelsen inte ens en vecka innan själva besöket!?

Läkaren tog in mig ca 09.50 trots att min tid var 09.30.. "har det blivit någon skillnad, eller är det som vanligt" frågade hon, och jag svarade att det oftast är som vanligt och ibland värre. "Jaha, men det enda vi kan göra är att vänta på en tid till den där undersökningen." Jag: "Ja, jag blev väldigt förvirrad när jag fick en tid hit eftersom ni sa sist att vi skulle ses igen efter den undersökningen..." Hon: "Jag förstår faktiskt inte alls varför de har skickat en kallelse till dig! Om du får en till innan undersökningen gjorts så kan du ju avboka den." WOHO? Jag hade alltså åkt dit heeelt i onödan!

Fick dock veta en sak som de såg på blodprovssvaren: min sänka har sjunkit lite grand. Kanske ett tecken på att cellgifterna fungerar? I don't know! :)



Yeaah, efter läkarbesöket åkte jag till Kista för att fördriva tid. Gick runt och hade riktigt booring. Hittade en tröja dock som jag köpte, håll i er; en leopardmönstrad! Haha, inte trodde jag att jag skulle skaffa mig något sånt. Men jo då! Jag föll för den, haha.

Efter lite smsande bestämde jag med Johanna att följa med henne till vårdcentralen och sedan fixa lite ärenden med henne. Så jag åkte mot Märsta, och promenerade upp för att möta henne. Väl inne på sjukan konstaterade jag att jag nog inte ska satsa på en karriär som innebär att man ska operera/ta sprutor/se blod, osv... Även om jag har hjärnan till det! ;)

När vi fixat alla ärenden, och alltså farit fram och tillbaka mellan vissa ställen, åkte vi och köpte en varsin underbar sallad som vi sedan mumsade på hemma hos henne. Kollade tv och nördade oss vid våra datorer lite, och en massa babbel också. Jättetrevligt med andra ord! :)

Tisdagen:
Jag var tvungen att gå upp tidigt ännu en gång, och fick vandra omkring i Märsta en hel del. Bestämde träff med Linnea och tillsammans åkte vi till Sollentuna centrum är vi fikade och hade det trevligt. :) Sen fick hon veta att hon inte hade någon skola, så fikandet varade lite extra länge.



Klockan 13.00 var jag på arbetsförmedlingen på basinformation... Vilket onödigt möte?! Ingen ny information fick man direkt. Men som tur är varade mötet bara ca 20-30 minuter. Efter det tog jag bussen upp mot Eurostop för att möta Ingrid! :) Vi åt en otroligt mumsig lunch med en massa trevligt prat, och sen åkte vi till apoteket. Sedan skiljdes vi åt, och jag promenerade till Norrbacka för att hämta Zack. Det var väldigt vältajmat med att mamma kom till Märsta så vi behövde inte ens vänta på hämtningen. :)



Senare på kvällen mådde jag riktigt dåligt, väggarna kändes kvävande... Slutade med att jag gick ut vid 23.00 för att gå en promenad, och kom inte tillbaka förrän 00.30. Det kan man kalla promenad! Kolsvart, kallt och halt var det och jag hade ingen ficklampa. Men det hjälpte verkligen, mådde mycket bättre efter det och kunde somna som en stock. Dock var min sovposititon väldigt konstig så när jag vaknade på onsdagen hade jag väldigt ont i nacken (a)

Onsdag - fredag:
På onsdagen var det väldigt skönt att bara vara hemma måste jag säga! Men jag vaknade ändå av mig själv runt 10-tiden. Lite otroligt faktiskt ;) Hade inte så mycket att göra; sökte lite jobb, kollade jobbcoach, osv... Och så ritade jag lite, och det blev faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv?! :D


eller vad tycker ni? det var första gången jag gjorde något sånt här :)

Igår, torsdag, hände det inte heller särskilt mycket. Pysslade med allt som jag måste, och utöver det spelade jag gitarr och ritade lite mera. ;) Underbart. Och så sitter jag och sjunger en massa också när jag är hemma så här ensam! Alltid mysigt.


klicka för förstoring

Idag har jag bland annat ringt arbetsförmedlingen och suttit i telefonkö, för att berätta vilken jobbcoach jag valt. Hoppas på att jag gjort rätt val! Men det får vi se. Nu är det gjort i alla fall. Annars har jag sjungit, spelat gitarr, fixat tvätten, disken, osv... Inte ett skit egentligen. Börjar lessna på detta! Oh, jag kollade på alla Naruto-avsnitt jag missat den senaste 1½ månaden! Awesome, säger jag bara. Haha, garvade arslet av mig. :)



Nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Blir väl en hemmakväll?
Är sugen på att ha en filmkväll med lite mumsigt att äta... Men jag försöker att äta nyttigt! Har gått ner 7 kg på knappt tre veckor nu, och det vill jag ju inte förstöra! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback